اهل سنت ایرانتربیت فرزندانشخصیت ها و گروه ها

ارتباط نامناسب در فضای مجازی مصداق آتش زیر خاکستر است

آوای سنت: امام جمعه حوزه علمیه سراج الدین استان گلستان، ارتباط خلاف شرع در فضای مجازی را مصداق آتش زیر خاکستر خواند.

به گزارش آوای سنت، مختوم آخوند کسلخه، طی بیاناتی با اشاره به طبع اجتماعی انسان و نیاز به ارتباط با جامعه، حضور در اجتماعات مختلف را یک نیاز اساسی برای اشخاص دانست و گفت: نشست و برخواست با صلحاء ایمان و اهل خرد را به تقویت می رساند. در مطالعه زندگی انبیاء درمیابیم که بهترین انسان ها نزدیک ترین افراد به آنها از نظر معاشرت بوده اند. در صدر اسلام نیز گروهی از مردم مدتی با آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم حشر و نشر کردند و دریافتند که اسلام دین بر حق است. بزرگترین مخالفان راه توحید که در ابتدا به نظر می رسید هرگز مسلمان نخواهند شد، تحت تاثیر کرامت نبی خدا و رفتار انسانی اصحاب مکرم قرار گرفته و پس از چندی ایمان آوردند. لذا قاطبه کسانی که در جنگ مکه شرکت داشتند از همان ابتدا مسلمان نبودند و بلکه به مرور زمان شیفته مبانی و روش آن حضرت شده و به دایره اسلام گرویدند.

آخوند کسلخه، دلیل تغییر رفتارهای متغایر و متناقض نسل جوان امروز را به مراودات ایشان با اشخاص دارای سوءرفتار و بعضا خلافکار مرتبط خواند و افزود: متاسفانه برخی از نسل کنونی جامعه که تا چندی با نماز و مسجد انس داشتند در نتیجه دوستی و همنشینی با اشخاص بزه کار به وادی خلاف کشیده شده و از طریق دین منحرف شده اند. اعمال متغایر با دین، سن و سال نمی شناسند. با پیدایش عناصر ارتباطی، فتنه ها گسترش پیدا کرده اند چنانکه می بینیم اهل ایمان را نیز به دام های شیطانی می کشانند. خصوصا غرور بی جا که از خصوصیات شیطان لعین می باشد، بسیار خطرناک و آسیب زا می باشد.

امام جمعه حوزه علمیه سراج الدین استان گلستان، تفهیم موارد آسیب پذیر و تذکر درباره تبعات منفی معاشرات با افراد ناباب به فرزندان را تکات ضروری تعلیم و تربیت صحیح مطابق با روش قرآن و سنت توصیف کرد و عنوان نمود: یک خطر و آسیب سدی سلامت جسم و رشد فکری فرزندان هستند و از سوی دیگر فضای مجازی هم موارد بسیاری از مصادیق فساد را به آسانی در معرض دید کاربران جوان قرار می دهند. در این میان دانش آموزان پایه های ابتدایی از شناخت خطرات تهدید زا عاجز بوده و به دلیل جذابیت های موجود علاقمد به فعالیت در شبکه های اجتماعی و دیدن فیلم های ماهواره ای می باشند.
بنابراین والدین باید از خود هوشیاری نشان داده و نحوه دوری از آموزه های ضد دین را به اعضای خانواده خود آموزش دهند. یقیننا کودکان ما معیارها را نمی شناسند، اما در الگو برداری به دیده ها و شنیده ها دقت نظر دارند. بدین جهت نباید هر امکانی را در اختیارشان گذاشت.

آخوند کسلخه با هشدار درباره پیامدهای مخرب دوست یابی در فضای مجازی تاکید کرد: ارتباط با نامحرم با اصول دین در تضاد قرار دارد. کاربرانی که از فضای مجازی برای رسیدن به پاسخ سوالات شان استفاده می کنند می بایست فاصله ارتباط با مراجع را رعایت نمایند. افراد چه متاهل و یا مجرد مجاز به ارتباط نامعقول و خارج از حدود شرع دین نیستند. به بهانه ازدواج تن به هر رابطه ای ندهیم، زیرا حیثیت اشخاص و خانواده ها را بر باد می دهد.

متاسفانه کسانی که به نیت ازدواج مدت طولانی در فضای چت می کنند به هدف خود نرسیده و دچار آسیب های روحی و روانی شدید می شوند. از رو مراقب باشیم تا در دام افراد ناشناس و شیطانی صفت که هدفی جز سوء استفاده از مخاطب خود را ندارند، گرفتار نشویم. ارتباط موقت با نامحرم در فضای مجازی مانند آتش زیر خاکستر می باشد که مجددا روزی دیگر زبانه کشیده و باعث جدایی بسیاری از زوج های جوان از یکدیگر شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن