اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

انتخابات ریاست جمهوری و اهل سنت ایران

 احسان عثمانی از سنندج

آوای سنت : همزمان با آغاز رقابت های انتخاباتی در بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مسائل و مشکلات مرتبط با اقوام و اهل سنت ساکن کشور به سرخط خبرهای انتخاباتی آمده است.

در این چارچوب برخی از کاندیداها به گونه ای در این زمینه به بیان شعارهای خود می پردازند که گویی تا قبل از این از برخی از مشکلات مناطق مرزی کشور هیچ آگاهی نداشتند.

  اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم ،بنده به عنوان یک کورد اهل سنت به صراحت می گویم که هیچ کس به اندازه آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ما ، به مناطق اهل سنت نشین و مرزی  کشور خدمت نکرد.

ایشان در فضای رقابت های انتخاباتی، به دور از شعارزدگی های برخی از آقایان، خدمات قابل توجهی در زمینه های عمرانی و تکمیل پروژه های صنعتی انجام داد.بر اساس آمار موجود حجم و میزان اعتبارات تخصیص یافته به استانهای مرزی مانند کرمانشاه و کردستان در دوره آقای رئیسی ،چندین برابر دولت گذشته بوده است.

از دوستانم در سایر استانهای اهل سنت نشین کشور که  خبر گرفتم تاکید داشتند که در سه سال گذشته بسیاری از طرح های نیمه تمام چندین دهه ای تکمیل و بهره برداری شد.

در زمینه انتصاب اهل سنت در مناصب مختلف هم گامهای خوبی برداشته شد.در کردستان و کرمانشاه استفاده از مدیران بومی در دولت آقای رئیسی افزایش قابل توجهی داشت.(هر چند در زمینه انتصاب استانداران بومی در استانهای اهل سنت نشین هنوز راه نرفته زیاد داریم)

دیشب که مناظره نخست از دور دوم انتخابات را می دیدم باردیگر اهل سنت و اقوام به یکی از موضوعات مهم بحث تبدیل شد.

در این زمینه، ما در گذشته شاهد ادعاهای پوچ برخی از جریانات سیاسی در رابطه با اهل سنت بودیم.این جریانات در زمان رای گرفتن بر طبل مطالبات ما می کوبیدند و در زمان عمل به وعده های انتخاباتی می گفتند ما می خواهیم از اهل سنت استفاده کنیم اما نمی گذارند!

در این مقطع، اهل سنت باید با هوشیاری عمل کنند.ما دنبال وعده های پوچ نیستیم. اما دنبال عملگرایی دوز از شعارها و داد و قیل ها هستیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن